reklama

Ako som sa stal rukojemníkom spoločnosti Energie 2

V súčasnej dobe realitného boomu a lacných hypoték si mnohí ľudia riešili svoje bývanie alebo kupovali nehnuteľnosť na iný účel. Kupujúci rieši mnohé veci, hypotéku, hľadanie bytu, kataster.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

A prepis energií považujeme za jeden z najmenej dôležitých úkonov. A práve tu môžete naraziť na problém, zvlášť ak mal pôvodný odberateľ zmluvu s niektorým s alternatívnych neserióznych dodávateľov.

Aj ja som tento rok kúpil byt. Chcel som investovať peniaze a využiť lacné hypotéky na budovanie majetku a kúpil som si byt určený na prenájom. Rentabilita takejto investície je závislá od pomeru času, kedy mám byt prenajatý a kedy je voľný.

Po tom, ako som si našiel vhodný byt, uzatvoril som zmluvu o rezervácii. Vtedy ma realiťáčka upozornila, že v byte je odpojená prípojka elektriny a plynu. Hovorím si, žiadny problém, pripojenie si vybavím. S pôvodným majiteľom sme uzatvorili kúpnopredajnú zmluvu, kde prehlásil, že na byte neviaznu žiadne ťarchy ani nedoplatky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problém nastal až vtedy, keď som chcel prehlásiť odberné miesta na svoje meno. Pôvodný majiteľ mi nevedel povedať, kde je uzatvorená zmluva na dodávku plynu a elektrinu, lebo bola uzatvorená ešte na pôvodného nájomníka.

Cez SPP distribúcia a SSE distribúcia som sa dozvedel, že posledná zmluva bola uzatvorená so spoločnosťou Energie 2. Po tom, ako som kontaktoval túto firmu, som zistil, že na obidvoch odberných miestach je dlh pôvodného odberateľa. Prišla mi od nich odpoveď, že ja mám nájsť pôvodného odberateľa a on má uhradiť dlžnú sumu a až potom ma pripoja.

Realitná kancelária odmieta vec riešiť s tým, že pôvodný majiteľ bytu a ani ja sme dlh nevytvorili a spoločnosť Energie 2 len skúša riešiť si záväzok cezo mňa, keďže u pôvodného odberateľa je zrejme nevymožiteľný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomil som si, že som rukojemníkom spoločnosti Energie 2. Nie sú schopní vymôcť si podlžnosť voči inej osobe a snažia sa vydierať mňa, hoc ja som dlh nespôsobil. Takto si robia rukojemníkov z ľudí, ktorí si v dobrej viere kúpia nehnuteľnosť. Som rád, že nie som odkázaný na to, v tomto byte bývať. Využívajú situáciu, že ak niekto potrebuje bývať, radšej im dlh zaplatí.

Ja im ho nezaplatím a využijem všetky právne kroky na to, aby som nebol obeťou ich neseriózneho jednania, ktoré je v rozpore s dobrými javmi. Budem o ďalšom postupe a iných nekalých praktikách tejto spoločnosti informovať. 

Ľubomír Špurek

Ľubomír Špurek

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Podnikateľ. Podnikám s lukratívnymi informáciami o financiách a zastupujem svojich klientov na finančnom trhu. Spolupracujem s najväčšou finančnou spoločnosťou na Slovensku a v Európe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu